Kundevennlig løsning på fremmedparkering i dagligvarebransjen

Coop Vestviken har i samarbeid med P-Norge utviklet en kundevennlig løsning som sikrer begrensede parkeringsarealer til kunder i deres butikker.

Utfordringen:

Utfordringen hos Coop Mega Bekkestua har i mange år vært at parkeringsplassene de tilbyr til sine kunder alt for ofte er opptatt av parkeringsgjester som bruker andre handelstilbud eller servicetilbud i Bekkestua sentrum. Ønsket er å kunne tilby en så enkel løsning som mulig for kunden, men uten noen form for regulering og med gratis parkering ble tilbudet utnyttet av folk flest og kunder i butikken fant ikke parkeringsplass store deler av dagen.

Løsningen:

P-Norge innførte den 14. oktober 2019 avgiftsparkering fra 1. minutt, med refusjon av 1. time dersom kunden handler for kr 100,- eller mer. Avgiften kan betales via mobiltelefon eller på betalingsautomat. Kvittering vises i kassen (også den selvbetjente hurtigkassen) enten fysisk fra automat eller bilde på mobiltelefonen fra elektronisk betaling. Da blir refusjon trukket fra fakturaen av Coop Mega (som en pantelapp som registreres) og kunden får redusert beløpet som skal betales i kassen.

Resultatet:

Resultatet er ganske oppsiktsvekkende. Det er nå alltid ledig plass på området. Fremmedparkeringen er borte, og kundene kan nå igjen parkere og handle i sin favorittbutikk. Gjennomsnittlig står kundene parkert under en time og det er svært god utskifting av biler på plassen.

Kontakt oss

Telefon: +4740016121
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Adresse

P-Norge AS
Rabekkgata 5
1523 Moss